Thursday, March 24, 2011

Day 24 - A letter to your parents.

Wow. Challenge hari ini sungguh membuka mata saya besar-besar.

( saya sedang menulis dikala kapas tersumbat dalam gigi saya, baru lepas cabut gigi...oh, ia bukanlah pengalaman manis )

Setiap ibu bapa adalah tepat berpadanan dengan setiap anak-anaknya. Atau, setiap perangai anak-anak adalah bersesuaian dengan ketabahan ibu bapanya.

Pilihlah mana-mana yang anda bersetuju. Atau anda ada ayat yang lebih baik ? ;)

Mak & Abah,

Ucapan terima kasih untuk setiap jasa yang kalian untuk saya. Untuk hari ini sahaja, jasa kalian tidak terhitung, terima kasih banyak-banyak sebab :-
  • tolong belikan neslo ais sedap gile kat Haslam, sebab timah nak makan ubat antibiotik & ponstan.
  • bawa timah pergi Klinik Gigi Rohaya untuk cabut gigi
  • bila mak tak berapa sihat pagi tadi, memberi peluang untuk timah praktis Reiki dan timba pengalaman baru untuk merawat.
  • tak marah timah bangun lambat pagi tadi sebab pinggang ni sakit sangat sangat.
  • terpaksa cancel pergi makan kat Ikan Bakar Sekinchan, sebab timah ada appointment dgn dentist.
Terima kasih juga kerana doa yang tak putus-putus kepada anak yang sungguh nakal dan tak kahwin-kahwin sampai hari ni. Lagu " ape nak jadi..ape nak jadi..sampai sekarang tak kahwin lagi " nyanyian Ramli Sarip yang menjadi ring tone abah sungguh menyentuh otak saraf . Tapi apakan daya, saya sendiri tidak berdaya dengan ujian ini.

InsyaAllah, suatu hari nanti pasti kalian berbangga saya menjadi anakmu. Kerana setiap hari saya mengimpikan akhlak mulia secantik Fatimah a.s puteri Rasulullah. Sesekali saya tersasar jua, namun impian itu tak pernah padam.

Nama Fatimah Az Zahra adalah tanggungjawab yang berat yang sedaya upaya dilaksanakan. Terima kasih mak, terima kasih abah.



Uhuk..uhuk... sekian tugasan hari ini selesai.  :)

1 comment: