Tuesday, March 29, 2011

Day 29 - In this past month, what have you learned

Kekuatan tidak akan hadir tanpa pengalaman. Pengalaman yang pahit atau manis keduanya akan menzahirkan kekuatan dalaman yang sangat halus jika kita ambil dari sudut positif. Bagaimana 'jahiliyah'nya kita , selagi kita mengEsakan Allah, pasti Dia akan memberi kekuatan untuk mengharung hidup.

Usah sesekali berputus asa jika sendirian.

Segala trauma yang menghantui suatu hari akan terlerai dengan izinNya. Sentiasalah berdoa dan meletakkan setinggi harapan kepada Allah swt.

Barangkali kita tak sedar bahawa kita sedang dilanda tekanan jiwa yang teramat sangat. Percaya atau tidak, 1 daripada 5 rakyat Malaysia hari ini , mengalami masalah jiwa.

Doa, zikir dan Ayat Al-Quran adalah 'tools' paling hebat dalam merawat masalah ini. Sedikit teknikal dari Reiki pasti dapat membantu mempercepatkan penyembuhan.

Semalam, setelah mengalami sesuatu yang 'miracle', kini saya sedari bahawa setiap sel tubuh menyimpan setiap moment baik dan buruk, dosa dan pahala yang pernah kita lakukan. Yang negatif akan tersimpan sehingga menjadi 'blockage', yang positif akan tersimpan menjadi kekuatan.

Di dalamnya, berlaku 'wars between good and evil'..segala penyakit seperti demam, sakit pinggang, sakit kepala, sakit bahu dan sebagainya hanyalah 'petunjuk' bahawa kita perlu BUAT SESUATU dengan segera.

Jika tersimpan terlalu lama, keseimbangan akan hilang. Kita tidak akan mampu lagi melakukan kerja harian dengan baik dan tenang.

Inilah pelajaran paling berharga. Alhamdulillah, terima kasih Allah.


'secebis pengalaman'
- Master Fatimah  Az Zahra -

No comments:

Post a Comment