Sunday, March 27, 2011

Day 26 - What you think about your friends?

Kawan-kawan saya semuanya baik-baik. Kehidupan yang masing-masing lalui menyebabkan pemikiran dan perangai berbeza-beza., maka kawan-kawan saya memanglah mempunyai perangai yg unik-unik, macam saya. He he. ( Ima bloomwood perasantan, biasalah kan ? )

Mereka mempunyai kerjaya yang bagus-bagus, gaji besar-besar.. tak macam saya, yang masih terkontang kanting. Kadang-kadang jeles juga melihat kejayaan mereka. Hakhak. Ima bloomwood jeles ? Woow! Aneh sekali. Ya ! Saya selalu 'mengetuk' kepala saya... ' ko tengok kawan-kawan ko, semua ada halatuju, dah beli rumah, dah kahwin, ada anak... ko tu masih terkontang kanting '.

Alahai nasib badan.

Ha, ada kempen "Tunggang, jangan tunggang langgang ". Saya tengok kat Melodi tadi.

Saya harus terima bahawa kadang-kadang sungguh memeritkan bila kawan tak contact saya, tak sms, tak call ( samalah kan .? ) Saya sahajalah yang selalu habis topup telefon mereka ( walaupun mereka pakai bil ). Adakah saya ni kelihatan seperti Perdana Menteri Malaysia ? Sibuk sampai kawan takut nak call ? Haiisshh..

Dah berpuluh tahun begini, jadi saya sudah pun membiasakan diri saya. Tapi saya selalu mendoakan keselamatan, kesihatan  dan kejayaan mereka. Sesekali saya scroll down phone book di handphone.. dan lihat nama satu persatu.. sambil teringat kenangan antara saya dan mereka.

Hey ima ! Apesal sadis sangat ni ? Aiyoyo....

Saya sangat bersyukur mempunyai SAHABAT yang sangat-sangat rapat dengan saya hari ini. Terima kasih. Ehem, ehem.. confirm dia mesti tahu bahawa saya sangat memaksudkan dia(s) - ada 'S' sebab lebih dari seorang. Ha ha.

I love all my friends..termasuk kawan-kawan baru di dunia blog Kertas & Cinta ini. 

No comments:

Post a Comment