Saturday, March 12, 2011

Day 12 - How you found out about Blog and why you made one.

(satu lagi posting boring dari saya..)

Dulu..masa umur saya 20 /21 tahun ( ooh mudanya saya waktu itu ), lecturer English saya ada suruh buat journal dalam blog. Sumpah ! Saya tak faham langsung pasal blog waktu itu. Dia bagi step by step, jadi saya buat jelah tanpa banyak soal. Rasanya masa tu saya buat cerita pasal permainan congkak kot. Apa nama blog tu pun saya dah tak ingat. Tak kisah lah.

Ha ! Masa zaman friendster kan ada blog kan ? Saya menulis kat situ lah.. Nak kata aktif tu idok ler..tapi boleh laaa...

Selepas itu, saya aktif menulis di blog little-ima. Saya sayang sangat dengan blog itu kerana saya boleh memantau perkembangan saya sendiri melalui cara penulisan saya. Dahulu, saya tidak suka blog saya dibaca orang. Jadi, saya tak kisah bab-bab follower ni. :) Boleh dikatakan, saya berada lama dalam blog, tapi saya tak glamour. Kalau orang lain, mesti dah ada beribu-ribu follower. Ho ho. Ima memang tak pandai mengambil peluang.

Dekat 5 tahun dah bergelumang dengan blog, saya kira-kira sudah hampir 30 blog saya buat. (melampau !)Mana yang tutup, mana yang terabai, mana yang aktif..semua ada. Ha ha.. ape lah nak jadi ima oooi..

Bak kata abah.. nak jadi saintis - tak jadi. Nak meniaga - tak reti. Nak jadi bomoh - pun tak jadi.

Ima.bloomwood memang corot orangnya.

Harap-harap, blog ni boleh lah menaikkan semangat saya untuk jadi MANUSIA Berguna. Ameeen...

No comments:

Post a Comment