Monday, March 21, 2011

Day 22 - What makes you different from everyone else?

13 kali baca soalan kat atas ni. Lagi soalan mengenal diri. :)

Its my Mind, My Soul, My Emotion. Itu yang membezakan saya dengan orang lain. Pengalaman yang saya tempuh sebelum ini membuka mata dan minda terhadap sesuatu. Pandangan saya terhadap sesuatu adalah berbeza dengan orang lain dan ia tidak mungkin sama.

Analisis minda tidak boleh dikira macam matematik. 1 + 1 = 2. Ia adalah pengalaman rasa yang menjadikan kita adalah berbeza dari orang lain.

Saya pernah ke Jakarta, pergi ke Mangga Dua untuk makan cendol paling sedap di donia. ( ha ha ).
Barangkali, anda juga pernah ke Jakarta, dan makan cendol di Mangga Dua.

Tapi, tidak mungkin pengalaman dan rasa kita sama. Sebab mungkin Cendol yg saya makan lagi sedap dari anda makan, walaupun di kedai yang sama. Kenapa ? mungkin saya makan cendol dalam suasana dan mood yang gembira. Tapi tidak anda.

( eh, contoh saya kasi tu sangat berat sebelah,kan ? )

Sudah lah.. habis cerita pasal cendol. Saya sakit kepala hari ni sebab tak dapat minum Red Coffee. Sebab tu tulis pun macam tak betul je ayat ni.



Oh ya ! saya rasa-rasa...ini juga yang membuatkan saya berbeza dari orang lain.
  • saya ada gigi taring disebelah kiri yang menawan. ha ha ha.
  • saya boleh buat kerja menggunakan tangan kanan dan tangan kiri

Chowww ~

No comments:

Post a Comment