Monday, March 14, 2011

Day 13 - A letter to someone who has hurt you recently.

Eh, eh.. belum kalah lagi ok.. ape masalah blogger ni ? ke masalah saya ? sebab saya dah scheduled draft untuk 3 hari. Tapi kenapa dia tak auto post ??? gggrrrr...!~

Eha, kiranya aku boleh sambung lagi ke tak ? tak kira lah ... bukan ada panitia pun nak check2 kan ? aku buat ajeee lah. he he..

A letter to someone who has hurt you recently.

Ehm.. siapa ya ? Semua orang baik dengan saya. Alhamdulillah.. Dulu-dulu punya kisah zaman kanak-kanak ribena, zaman sekolah..zaman kolej..adalah yang menyakitkan hati.. Tapi benda lama takkan nak dikenang pulak.. Tak eloknye lah.. alahaai..

Tak pelah, kita buat surat umum je lah :)

Hello kawan,

Saya ada 'perjalanan' hidup saya. Awak pun ada juga 'perjalanan' hidup awak sendiri. Kita berdua tak sama cara dibesarkan, tak sama genetik, tak sama DNA, tak sama semuanya. Walaupun pernah mengikuti aktiviti bersama, tapi rasa yang saya rasa dan awak rasa sebenarnya tak sama. Faham tak ?

Jadi, alangkah indahnya kalau kita hormat menghormati antara satu sama lain. Kalau ada salah, mengaku pada diri sendiri, dan perbaiki. Masing-masing jangan rasa poyo bagus je. Saya sendiri buat silap, dan bantulah saya dengan baik untuk saya perbaiki diri saya. Saya juga akan buat awak begitu.

Hidup ni adil. Kalau awak buat jahat kat saya, sesungguhnya saya memang tak tahu nak balas benda yang sama pada awak. Tapi, Allah akan adili semua itu. So, tunggu dan lihat je lah. Renung-renung lah apa yang jadi dalam hidup awak..kot-kot sebenarnya itu adalah balasan akibat sakitkan hati saya. Hu hu.

(sellfish gile ayat aku nih )

Ok lah, kalau ada dendam antara kita, padam-padamkan lah. Saya minta maaf sebab kadang-kadang saya juga terlalai dari menjadi orang yang baik. Kalau awak baik, pimpinlah saya dengan betul. Niat yang baik, pasti Allah tolong.

Saya sayang semua orang. Saya tak pandai dengki orang. Damai.


Oklah..sekian ayat sadis dari saya. hohoho.

2 comments:

  1. smbung je... alamak, autopublish die x berkesan ke? sh aa aku baru nk wat cmtu bile balik kampung kang huhuhu

    ReplyDelete
  2. maybe aku yg tak reti setting kott.. haaaiyaaa

    ReplyDelete