Saturday, May 14, 2011

A Beautiful & Memorable Trip to Dumai - LakeToba - Medan (11)

Sesi penjelajahan Danau Toba akhirnya berakhir pada petang hari. Alhamdulillah. Pak Saregar membawa kami minum petang di tepi bukit dan menghadap keseluruhan Danau Toba. Subhanallah, cantik pemandangannya walaupun tidak kelihatan matahari terbenam.

** AIR BASUH TANGAN **

Hari hujan - cuaca sangat sejuk. Agak pening juga nak pilih menu petang sebab di sini tiada roti canai, roti bakar atau roti jala. Masa ni lah baru nak rasa bangga jadi anak Malaysia. :) Yang ada cumalah telur itik rebus, dan keropok-keropok. Kira oklah untuk buang masa sementara nak tunggu malam.

pemandangan Danau Toba dari tepi gunung



Nampak botol-botol di atas meja tu? Ya ! botol arak tu. Ish ish.. sebenarnya ia cuma berisi air gunung untuk buat basuh tangan. Alahai, tak berkenan betul.

Lebih kurang 1 jam kami disini, bersembang-sembang tentang apa yang dilihat semasa pusing-pusing tadi. Sambil mengomen Pak Saregar bawa kereta laju masa perjalanan datang ke Danau Toba. Superb ! Memang laju dan ngeri.

********************************************

SARAPAN - PEMANDANGAN YANG SANGAT CANTIK

Malam tadi tidur lena di atas tilam. Terasa lega dapat tidur malam dengan sempurna. Saya sempat buat quilling sebelum tidur.

Keesokan paginya, kami bersarapan di hotel dan bersiap-siap untuk check out hotel. Subhanallah.. Pemandangan dari kafe hotel ini sangat sangat sangat cantik. Kedudukannya yang tinggi di atas bukit, menghadap Danau dan berdinding kaca.


Di belakang saya ialah swimming pool. Belakang swimming pool ialah seluas-luas tasik. Sangat cantik.
Saya rasa sangat seronok dapat makan roti di waktu pagi. Rasa nak pengsan asyik makan nasi padang. Fuh !



Nantikan perjalanan ke Brastagi yang menyeronokkan. Terima kasih sudi baca ! :)

1 comment:


  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete