Thursday, November 3, 2011

November 2011 : A journey to my own mini spa @ Real Shoppe


Dari dulu lagi berangan nak ada spa yang ada rupa spa. Bermula dari tahun 2008, mak dan abah menyediakan perniagaan Home Spa untuk saya. Sebagai platform untuk saya biasa-biasakan diri dalan perniagaan dan menyalurkan Rawatan Reiki dengan baik. Nasib spa saya memang kadang-kadang untung, kadang-kadang malang. Ikut mood tuan dia lah. Ha ha .

1) Ultrasonic Bubble Bath ( Home Spa )
- Bagus tau ada Home Spa di rumah. Boleh bakar kalori suka-suka hati. Betul ! 15 minit mandi sama dengan bakar 300kalori ! Nak bakar 300 kalori secara tabiat biasa, anda mestilah berjogging sejauh 3km . Soalannya, RAJIN ke ?? Ha ha. Nah, disinilah waktu sangat bergunanya Mandi Bubble di rumah atau di spa saya... Lepak je dalam bath tub, rasa macam mandi air terjun, bubble urut badan...pheewww...besst !~~

Boleh cuba di spa saya - 15 minit RM 40. Saya letak aromaterapi & garam paling berkualiti di dunia. Amboi. :)

2) Reiki - Sebagai Master Reiki , saya juga menawarkan rawatan Reiki di kedai saya. Pernah saya tulis di Facebook - " jika sakit kepala - urut kepala, sakit badan - urut badan, sakit otak ???-urut otak kah ? " Haaaa...inilah fungsi Reiki. Rawatan selama 40 minit akan merehatkan otak, mengurangkan stress dan melegakan semua beban-beban ditubuh fizikal, emosi dan minda. Okay kan ?

Bermula dari bulan Oktober, saya semakin giat meluaskan skop perkhidmatan di spa saya dengan menawarkan rawatan yang lebih cool dan mempesona. Eceh, dramatis sekali ayat saya,kan ? He he he.

Katil urutan telah ditambah 2 biji. Satu untuk bilik rawatan lelaki, Satu untuk bilik rawatan perempuan. Bermakna ??? Saya sudah ada terapis yang bekerja di spa saya lah ! Hooray !!! 


3) Therapeutic Hot Stone Massage - Sehebat nama, urut pakai hot stone jauh lebih nyaman dan cepat menyembuhkan berbanding urut pakai minyak sahaja. Ia akan memecahkan lemak, membuang angin dengan cepat dan menyahtoksin terus ke lymphatic drainage.. Memang best ! Saya tidak mahu urut sedap-sedap badan saja, esok lusa penyakit datang balik. Saya mahu pulih. Saya mahu pelanggan saya sihat selepas menjalani rawatan di spa saya. Apa lagi ? Jom cuba ! Cuma RM 80/jam.

4) Refleksologi - untuk lelaki dan perempuan. So, sesiapa yang lalu lalang di sekitar Jalan Pahang, bolehlah singgah di spa saya ya. Murah saja RM30 / 30 minit. Kalau tak puas, boleh sambung jadi 1 jam. :)

Ada banyak lagi servis di spa saya......

Tak lama lagi Raya Haji. Saya kira, bisnes spa saya ini boleh dijadikan sebagai titik mula untuk saya mengorbankan rasa malas, sikap tidak berdisiplin, serta perangai yang buruk. Doakan saya ya ! Inilah tanda Raya Korban 2011 saya. Bisnes Spa. Saya sudah TANDA. Anda bagaimana ?

Jom lakukan sesuatu - supaya hari ini lebih baik dari semalam, dan hari esok lebih baik dari hari ini. Sama-sama jadi Muslim yang lebih baik, lebih baik, dan lebih baik setiap hari. Amin :)

Eh, cepat-cepat angkat telefon, dail 03-4024 4859 dan buat temujanji untuk ke spa saya ya.

Alamatnya :
Real Shoppe, No1A Jalan Sarikei
Off Jalan Pahang, 53000 Kuala Lumpur
(berdekatan Hospital Tawakkal )


Terima Kasih kerana mendoakan saya. Sayang semua !

2 comments:

  1. good luck ima..
    ada spa adalah one of my dream jugak..tp skrg masih blm nampak jalan..one day, i hope! :D

    ReplyDelete
  2. will pray for u Solehah !!! tumpukan dalam penulisan...banyak impak pada dunia :)

    ReplyDelete