Friday, November 18, 2011

Penting ke Wish List Awal Muharram ?

Dari FB Wardina Saffiyyah

Adik2 tersayang... baru dapat inbox lagi "Kak Dina saya dah banyak buat dosa" Kata Kak DIna "buka Quran dan lihat Maidah ayat 39". Kita semua buat dosa... persoalannya adakah kita mahu tinggalkan kehidupan kita yg berdosa itu? FItrahnya dosa meresahkan jiwa... Badan kita mahu sangat untuk kita bersolat , tapi kenapa kita TAK beri tubuh kita ketenangan dan haknya itu? Tell yourself "I will try, cuba sedaya upaya saya untuk berubah menjadi Muslim yang lebih baik" Percayalah Allah akan memudahkan dan membuka pintu dan jalan anda... Salam Sayang untuk semua... sedikit demi sedikit.... -yang masih mencuba -Wardina-

Ketenangan hati datang dari Allah, Cinta datang dari Allah, Kebahagiaan datang dari Allah tapi kenapa mencari ini semua di tempat-tempat lain ? - Wardina

Tinggal 8 hari lagi kita akan menyambut Awal Muharam 1433. 


Dari FB Mir Hazil 

sungguh, masa kian suntuk. tatkala 'mengimbas' kembali 'Hard-Disc' diri, melihat prestasi sepanjang 1432H ini - terlalu banyak 'VIRUS' yang masih AKTIF. Miski berulang kali cuba di 'delete' tapi masih gagal..

sungguh, masa kian suntuk. tatkala merenung kembali kembara 'Hijrah-Diri' sepanjang tahun 1432H ini - terlalu banyak kekurangan dan kealpaan yang masih perlu dikemaskinikan.

MASA KIAN SUNTUK..

diri harus KENAL kelemahannya..
diri harus KENAL kemahuannya..
diri harus KENAL halatujunya..

masa untuk RE-FORMAT!!




Ima Zahra

# wish list 1433 / rubbish list 1433 --> termenung panjang nak tulis. buku wish pun tak pilih lagi. buku yang dulu dah lunyai. camno nih.

# Sudah siapkan 3 wishlist & rubbish list utk 1433H. 8 hari lagi Awal Muharram..tahun baru tuuu... jangan lepas pandang ya ! :) Penting sangat ke buat list tu ?- Mestilah penting sebab.....'kita takkan rasa gundah kalau kita tahu apa yang kita cari' ...



Sejak saya tahu amalan wish list ini, saya tidak pernah miss untuk tulis senarai apa yang saya mahu dalam hidup setiap awal tahun. Ia sangat bermakna bila kita tulis, kerana kita boleh rujuk bila-bila masa. Dan sentiasa keep in track.

Ada masa lagi, apa kata anda pun siapkan wish list anda untuk Maal Hijrah ini. Nabi Muhammad saw HIJRAH ke Madinah, dan berjuta hikmah didapati dari penghijrahan baginda. Ayuh !

Ambil masa, fikirkan sejenak, renung jauh ke dalam diri dan tanya ' apa yang saya nak di tahun 1433 ini ?'

No comments:

Post a Comment