Tuesday, February 8, 2011

Kisah keretaku dan Huwa Sticker

Quilling Huwa Logo

Semua yang berada di keliling kita adalah ENERGI. Kita sendiri adalah energi, dan bisa terhubung dan bersifat magnet dengan energi yang lain. Jika positif energi yang kita bawa, maka energi positif yang kita tarik.

Memandu kereta terutama di Kuala Lumpur bagi saya perkara yang mencabar dan menuntut kesabaran yang tinggi. Kemalangan bisa berlaku bila-bila masa. Kalaupun kita tak langgar orang, boleh jadi orang yang langgar kita. Atau, boleh jadi tersesat di jalan yang sama berkali-kali. Atau, kereta rosak di tepi highway atau di tengah kesesakan jalan raya.

Sticker Huwa saya tampal di kedua-dua kereta saya. Mengkarung dan Kebas namanya. Ha ha. Mengkarung tu kereta kesayangan saya, yang saya bawa bertahun-tahun sehingga energinya sudah sebati dengan diri.

Tujuan Sticker Huwa itu ditampal antaranya ialah sebagai "protection". Saya bukan sekadar tampal bodoh di kereta, seharusnya ada ILMU disebalik setiap perbuatan. Kalau nak baca dan faham tentang Sticker ini, bolehlah BACA DI SINI. Harus diingat, bukan BERLINDUNG dengan sticker ini. Ia cuma alat yang memberi isyarat dan faham kepada minda tentang perlindungan. Semestinya Hanya Allah tempat kita BERLINDUNG dan memohon PERTOLONGAN.

Syukur, kerana apa yg saya perhatikan , banyak 'pertolongan' yang Dia beri sepanjang saya bawa kereta.
  • Perjalanan di permudahkan
  • Jarang tersesat jalan
  • Selalu 'nampak' jalan yang sesak, dan diberi instinct utk elak jalan yang sesak
  • Kalau kereta accident, orang yang langgar selalu JUJUR dan bayar dengan mudah.
  • Terelak dari banjir besar (kalau tidak, kereta tu pasti terendam separuh dalam banjir)
  • Kereta rosak di tempat yang betul, berhampiran dgn workshop atau di tepi jalan, atau bila dah sampai rumah.
  • Mudah dapat parking di shopping complex ( penting nih ! )
Dan macam-macam lagi yang Allah permudahkan. Semuanya atas izinNya.

Sebenarnya, topik ini sepatutnya ditulis LEBIH TERTUTUP kerana bukan semua faham. Bagi yang faham,fahamlah. Bagi yang tak mahu ambil tahu, terus begitu.

Untuk mudah di jalan raya, SATUKAN ENERGI antara DIRI, KERETA DAN JALAN RAYA. InsyaAllah, perjalanan akan lebih mudah dan lancar. Jika ada ujian di tengah jalan, pasti anda akan lebih sabar dan yakin dengan pertolongan Allah.

Alhamdulillah, terima kasih Allah atas semua pertolonganMu selama ini. Lindungilah daku dari kecelakaan. Bukan niatku ingin riak, sekadar berkongsi setitik dari ilmuMu. Maafkan daku jika tulisan ini digayakan dengan salah.

1 comment:

  1. Menarik mengenai apa yg diceritakan..Sedikit sebanyak memberi ilmu kpd sy..Terima kasih..

    ReplyDelete