Monday, April 16, 2012

4 Penghormatan..


1. Buat makndak yang kembali ke rahmatullah pada 15 April. Terima kasih meriba saya ketika bayi sehingga kebas kakimu..dan memberi nasihat tidak henti setiap kali berhari raya.


15 APRIL 2012
"Maha Berkat Tuhan yang telah menjadikan di langit, tempat-tempat PEREDARAN BINTANG, dan menjadikan padanya matahari serta bulan yang menerangi."
(Al-Furqaan 25:61) 
HARI INI AHAD 15 APRIL 2012 - ADA ISTIQBAL..
ISTIQBAL -adalah satu istilah yang merujuk kepada satu kombinasi kedudukan matahari, bumi dan planet-planet di ‘belakang’ orbit Bumi (seperti Marikh, Musytari, Zuhal, Uranus dan Neptune) dimana ketiga-tiga objek tersebut akan berada di dalam kedudukan garis lurus dan Bumi berada di tengah-tengah.
HARI INI - PLANET ZUHAL ISTIQBAL!!
MATAHARI - BUMI - ZUHAL >>> DUDUK SEBARIS!!
Laksana "JALAN YANG LURUS"!!
ALAM BERULANG-ULANG KALI menunjukkan "JALAN"!!


"Demi langit yang mempunyai tempat-tempat PEREDARAN BINTANG-BINTANG;"
(Al-Buruuj 85:1)



HARI INI ZUHAL ISTIQBAL.. sesudah 378 HARI, Zuhal KEMBALI ke TITIK ISTIQBAL dengan BUMI. Zuhal JAUH LEBIH BESAR.. Ia PLANET ke 6 dari kedudukan MATAHARI dan KEDUA TERBESAR SELEPAS MUSYTARI (planet ke 5 dari kedudukan matahari).
ZUHAL Planet GAS yang SATU-SATUNYA kelihatan MEMILIKI GEGELUNG BESAR DISEKELILINGNYA. Laksana TALI-PINGGANG BESAR yang UNIK & CANTIK, menjadikan ZUHAL planet yang TERKENAL. Tidak seperti BUMI yang ada 1 BULAN, Zuhal memiliki 56 BULAN.

ISTIQBAL atau OPOSISIi Zuhal adalah "AYAT-AYAT ALAM" - mereka yang MELIHAT akan 'NAMPAK'. Ia BERULANG-ULANG demi beri sebuah PERJALANAN ALAM.
Semasa istiqbal @ oposisi, Zuhal akan kelihatan disinari sepenuhnya oleh Matahari dan seharusnya boleh dilihat dengan lebih jelas berbanding ketika ia berada pada kedudukan lain. Lalu, SAAT 15 APRIL 2012 dinanti oleh AHLI FALAQ untuk MENGINTAI INDAHNYA ZUHAL YANG CERAH DI LANGIT BUMI.

Hari ini, Zuhal terbit semasa Matahari terbenam dan ia akan terbenam semasa Matahari terbit. Zuhal akan jelas kelihatan sepanjang malam berhampiran dengan buruj SUMBULAH atau lebih terkjenal dengan nama VIRGO. (VIRGO @ 'Kanyā' yang bermaksud "GADIS DARA".)
Planet Zuhal yang mempunyai GEGELANG CANTIK ini akan mengalami oposisi dalam tempoh setiap 378 hari. Miskipun Planet ini JAUH BESAR dan JAUH dari MATAHARI.. namun, KITARANNYA HAMPIR SAMA DENGAN KELAJUAN BUMI untuk MENGELILINGI MATAHARI (bumi ambil masa 365 hari).

HARI INI BUMI & ZUHAL - ISTIQBAL lagi..
Setiap kalinya - ALAM AKAN MEMBERI PESAN agar PENGHUNI BUMI BELAJAR DARI ALAM. Beberapa HARI LALU - AMARAN TSUNAMI - cukup meresahkan. ADA "GEGERAN" PADA ALAM.. memberi PESAN - ada 'ACARA' di LANGIT yang kekadang memberi KESAN KEPADA 'CUACA BUMI'.
Lihat sahaja, tahun 2010 lalu - di INDONESIA - Peristiwa LEDAKAN GUNUNG MERAPI telah berlaku pada OCT hingga NOV tahun tersebut. Peristiwa yang menggorbankan banyak nyawa dan harta benda itu begitu menggemparkan dunia. Dikatakan gegarannya mula dikesan sedari 20 SEPTEMBER 2010.
20 September 2010 ITU pada ALAM telah berlaku FENOMENA ISTIQBAL MUSYTARI (planet terbesar). Tak berapa LAMA sesudahnya.. GUNUNG MERAPI yang lama DIAM itu MELEDAK!!
Mungkn kebetulan...
Namun, AHLI ASTRONOMI menyifatkannya tidak. Pasti ada KISAH - yang PASTI - Hanya ALLAH TAHU!!
Malam ini ISTIQBAL lagi..
JOM..
LURUSKAN 'JALAN'!!
LURUSKAN "SIRAT"..

[JALAN @ 'SIRAT" adalah 'NADI' SURAH AL-FATIHAH. Diulang 2 posisi iaitu pada ayat 6 & 7. Kini kata 'SIRAT' dieja tanpa ALIFF, sedangkan dahulunya SIRAT terbina dengan huruf : SOD - RAA - ALIFF - THO. Dengan ALIFF ini keseluruhan HURUF dalam AL FATIHAH menjadi 141 huruf!!
Hari ini hari ke 141 di tahun HIJRAH! Hari ini ISTIQBAL!!
sekadar kebetulan... ]



2. Buat diriku agar menerima diri sepenuhnya dan bukan mengharap orang lain mmbuat kita gembira.


3. Buat insan aneh..ku cuba memahami persahabatan yg unik beserta menyuntik rasa hormat yg tinggi kerana pengalamanmu melalui beberapa fasa hidup bebeza. Agar dapat ku belajar ilmu2 yang telah hilang itu darimu.



4. Buat makhlukNya yang tak henti-henti berzikir dan memberi keseimbangan pada alam. Moga setiap daun yg diicip mmudahkan perjalananku melalui titian sirat.



Tersalah langkah boleh mengundang ke jurang yang dalam. Boleh terpesong dari peta hidup yang betul. Namun tidak pernah ada kata 'terlewat' untuk memperbaiki diri selagi nyawa masih di body ;)



Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment