Saturday, July 26, 2014

Distant Healing dalam wad

Saya tak tahan dengar makcik tu menangis teresak-esak.

Serius dia menangis macam ada orang pukul dia kuat-kuat. Sedih betul dengar.

Nurse datang berkali-kali check tekanan darah saya. Saya tanya " Kak, kenapa macik tu nangis beriya sangat ? Sedihnya "

" Aah, baru hari ni je dia jadi macam tu. Terlebih sensitif lepas operation. Nangis je rasa macam tak ada orang layan dia. Lagipun,memang sejak kecik dia memang macam terencat sikit. " terang nurse.

Oh ! Fahamlah saya.

Diam-diam saya panjat katil dan cari mana katil makcik meraung itu . Ok ! Checked ! Saya reiki dan reiki dan reiki Heart Chakranya supaya dia lebih tenang. Setiap kali lepas solat, saya doakan sekali semua pesakit di wad ini. 

Lega. Untuk beberapa jam.... makcik itu senyap. Diam. Sesekali saja dia merengek tapi tak kuat. Bolehlah saya tidur lena sikit. 

Lena ? Ahaha. Tidaklah. Panas sungguh wad itu. Saya terjaga banyak kali sebab berpeluh-peluh rimas.

Fuuhhhh

Pengajaran 3 : Sabar lah Timah Oiiiiii.....

No comments:

Post a Comment