Thursday, May 3, 2012

Perlindungan dan kasih sayang Allah...

Dua hari lepas - sungguh menguji kesabaran. Rasanya dah habis positif dah..tapi datang jugak ujian2 yg macam ' sudah jatuh ditimpa tangga'. macam mana boleh tertarik negatif energi tak tau laa...haaaiiihh...

Semalam,saya bermimpi saya accident di satu selekoh sempit. Kereta tergolek masuk gaung.. Anehnya...saya bukan risau saya akan meletup dengan kereta, tapi risau mak marah kereta bercalar sebab accident. Muahaha..

Siri ujian menahan kesabaran datang bertimpa-timpa. Ada saja yg tak kena.. setiap kali rasa nak marah..saya cuba sabar.. dan sabar.. Fuuuhhh..betul kata Saidina Ali, org yg menahan marah itulah yang kuat.. :) Sebab bukan lah senannnnnggg...

Akhirnya saya terus memutuskan utk berbaik sangka. " Aku selalu berdoa mohon perlindungan, mungkin sebenarnya aku boleh kena accident..tapi Allah kesiankan aku..jadi Dia beri ujian yang menimpa-nimpa sebagai pengganti.."

Alhamdulillah, syukur. :)

No comments:

Post a Comment