Monday, October 3, 2011

Annual Dinner IQBC ( Reiki ) 2011 : Bollywood Theme

1 Oktober 2011 yang sudah , berlangsunglah majlis makan malam IQBC. Malam berkumpulnya pelajar-pelajar Reiki di bawah sekolah Malaysia Institut Of Reiki ( MIR ). Dengan ini genaplah 6 tahun saya mengenali Reiki. Setiap hari ada saja benda baru yang dipelajari dalam Reiki.

Ilmu aura, chakra, pengalaman, rasa, energi, kesihatan fizikal, mental dan emosi, perkembangan diri ( ya, badan saya pun dah kembang jugak ),adalah topik-topik biasa yang menjadi tutur bicara setiap kali pertemuan dengan geng-geng reiki yang lain.

Bertempat di Grand Bluewave Hotel, Shah Alam, dengan rasa cinta kami bertemu.
( apesal lain macam je cara menulis hari ni ? )
Tema Bollywood -  Cinta @ Pyar @ Mohabbat @ Ishq
Jangan dilupa juga - air mata, warna, dan kecing-kecing ( gelang ) sebagai pelengkap.
Ahh...hidup ini umpama drama yang panjang !
Saya adalah heroin untuk drama saya. Begitu juga anda.


Bagi saya, memadailah kehadiran saya jika ia boleh menggembirakan guru, kakak dan rakan-rakan yang lain. Sudah lama saya menyepi dari ke IQBC kerana hambatan masa. Tapi, tiada satu hari pun saya sepi dari self healing dan reiki apa yang patut. InsyaAllah, setelah bergelar Master Reiki - saya sedar bahawa sudah tiba masanya untuk saya contribute sesuatu untuk Reiki di Malaysia. Sebagai tanda sayang dan hadiah buat Dr Hazil, saya kini berdikit-dikit menghasilkan buku yang didalamnya ada ilmu Reiki.
Doakan saya :)


Persembahan berlatar belakangkan lagu-lagu Hindustan. Saya teringat bapa saya yang suatu masa dahulu tengok hindustan ber cd-cd. Macam ada peperiksaan pula !
 Ya , lagu-lagu Hindustan penuh emosi - riang dan sedih disampaikan dengan mudah. 
( Effy, - zoom )


Saya pun berperasan-perasan lah menjadi Kajol untuk seketika.


Ini antara orang lama menjadi student Reiki. Master Nani power dengan 3rd Eye nya. Master Nurul ada pusat terapi Reiki di Bangsar, Master Hasilah punya banyak pengalaman dalam Reiki, Dr Zamruda ( betul ke eja ni ) sangat cool dan baik orangnya.

Sayang sekali, disebabkan terlalu rindu dengan kawan-kawan Reiki - saya banyak menghabiskan masa beramah mesra berbanding makan beriya-iya. Sedangkan ianya adalah acara makan malam ! Perisian majlis juga agak padat menyebabkan punggung terlekat di meja makan ,tidak pula bangun ambil makanan di belakang. 

Barangkali chakra kuning sudah ter'penuh' dengan kegembiraan, sehingga makanan tidak diendahkan.

Apapun, terima kasih IQBC. Saya harap lepas ini kita buat majlis yang lebih bertemakan Kemelayuan atau KeIslaman kerana ada sedikit percanggahan energi ucapan dan energi sambutan dalam majlis. 

Energi cinta membara pada malam tersebut. Biarlah ianya membawa kebaikan. Saya tidak mahu bermain api cinta dan saya tahu betapa ia merbahaya.

Sekian tinta rasa.

No comments:

Post a Comment