Thursday, August 4, 2011

A melody of life...

  • " Bukan senang dan senang, bukan susah nak susah ". Kan? Kita terpaksa bersusah payah, buat 2-3 kerja untuk tambah pendapatan. Tapi rasa sungguh tak adil bila raja / kerabat raja lepak-lepak duduk kat istana dapat projek besar-besar dan elaun berpuluh ribu padahal buat kerja sekadar syarat je. Hanya sebab mereka ada 'darah Raja?'. Ok, boleh saya blood transfusion dengan mereka ??? 
  • " Money grows money ". It is untrue for one thing. Nuffnang ! :) ha ha. Idea grows money. Bila kita tulis banyak, menarik, dan orang asyik klik-klik pada iklan Nuffnang, kita dapat duit. Seposen, seposen, doposen, lama-lama jadi beribu ringgit lah. It's how blogger can survive i guess. keh keh keh. 
  •  " ABJJ = apa boleh jual, jual ". Rezeki tu Allah yang kasi. Banyak kali saya terjumpa orang yang 'agak senget' pada mata saya, jual macam-macam, itu sikit ini sikit. Asal ada saja produk baru, mesti dia orang pertama jual. Kadang-kadang, benda yang orang tak glamour pun dia jual juga. Tapi dia hidup. Boleh pergi holiday. Boleh sara anak 5-6 orang. Rezeki tu Allah yang bagi, asalkan dia berusaha...pasti Allah bagi.








 Kagum melihat hasil kertas ini. Rajin,teliti, kemas. Visit her blog
Klik pada gambar. 

2 comments:

  1. blood tranfusion<----------lawak siotttttttt hhahaha

    ReplyDelete
  2. Hahaha... mok join sik ???!~~~

    ReplyDelete