Tuesday, September 4, 2012

Heal Yourself - Anne Jones ( Translasi Bhs Melayu ) (1)


Saya menulis semula buku Heal Yourself tulisan Anne Jones dalam Bahasa Melayu sebagai nota, ingatan, pengisi kekosongan dan memberi kekuatan untuk saya terus hidup. Semoga ia memberi manfaat kepada anda juga.

Ini adalah antara buku favourite saya yang memberi saya kekuatan bila saya lemah. Yang membantu saya memaafkan , letting go dan mengawal minda, emosi dan soul. 

Akan ada beberapa olahan pada beberapa bahagian buku ini kerana pada saya ia tidak bertepatan dengan prinsip yang dipegang oleh umat Islam. Oh ya ! Saya tidak tafsir bulat-bulat seperti apa yang ditulis...err..tapi saya cuba lah :)


ANNE JONES 
Penterjemah : Ima Zahra


HEAL 
YOURSELF 

LANGKAH-LANGKAH MUDAH UNTUK RAWAT 
EMOSI, MINDA DAN ROHANI (SOUL)


p/s : hingga hari ini saya masih belum ketemu perkataan tepat untuk mendefinasi SOUL. Adakah spiritual / rohani / jiwa  ? Semuanya berkait-kait.





tarikh mula : 4 September 2012
( tak jamin akan siap tulis. ha ha )


No comments:

Post a Comment