Showing posts with label Tag mengeTag. Show all posts
Showing posts with label Tag mengeTag. Show all posts

Monday, December 19, 2011

day eight : 10 of my favourite songs

Soalan menyampah nak jawab, sebab saya memang tak tahu tajuk lagu. Banyak lagu yang best-best tapi tak tahu tajuk.

Jadi macamana ?

Oh, em..kalau tak nak jawab 10 lagu boleh tak ? Eh, ini bukan ada markah pun kan Hasnah ? Aku jawab ikut suka hati boleh kan ? Tak ada skema jawapan punnnn..ho ho.

Okaylah, saya akan jawab ikut suka . Apa sahaja berkaitan lagu, saya akan tulis sampai 10. Boleh gitu. Haha..baca je laaaa...( kalau ada masa untuk dibuang )

  1. Lagu Dato Siti tetaplah jadi pojaan - kecuali lagu-lagu dalam album CT-KD yang entah apa-apa tu.
  2. Lagu-lagu yang berlirik motivasi dan berlagu sedap didengar - boleh layan...
  3. Lagu Najwa Latif - itu sungguh memuakkan.
  4. Album Celine Dion Taking Chances itu adalah sangat superb !! Energi CD sangat luarbiasa...gila ! konsert itu sangat best.
  5. Lagu-lagu ala Bob Marley juga boleh dilayan
  6. Ave Maria by Kim Ah Joong - 200 Pounds Beauty - power wa cakap lu.
  7. Alhamdulillah - Too Phat & Malique evergreen
  8. Senyum - Malique ft Najwa ----> sweet memories ;) muuuaaahhhhhss ..Ima sudah gedik. Shooh.
  9. Asma ul Husna by Sami Yusof  -- aduhai suaranya melemahkan hati yang keras...
  10. Negaraku

Hahahaha !! Patriotik lah konon Ima Zahra !! Negaraku ??? Kahhkahkah... Bilakah kali terakhir menyanyi lagu negaraku dengan berdiri tegak ??

Lama dah weeeiiiii...

Sunday, December 11, 2011

Day 1 : 10 Days Challenge

Hasnah telah tag Ima Zahra untuk melakukan 10Days Challenge ini. Dia tag Eha jugak, tapi rasanya macam Eha tak mampu je nak buat. hahaha. kejam tak ?

Betul cakap Hasnah, ni macam dah buat masa 30Days Challenge hari tu... tak apa lah ulang lagi. Kot-kot berfaedah,mana lah tahu. Seperti yang saya cakap dulu - dulu, ianya seperti revision terhadap diri sendiri. Jadi, kalau anda suka- sila baca. Kalau anda tak suka, sila close tab. Terima Kasih. ;)

Perlu jawab ---> 10 Days Challenge :-

day one : 10 things about me

day two : 10 things I love

day three : 10 things I hate

day four : 10 things I want to say to one person

day five : 10 wishes

day six : 10 items I can’t live without

day seven : 10 important people

day eight : 10 of my favourite songs


Day1 : 10 Things about me 

Okay, saya jawab ikut Numerologi ya ! Tarikh lahir 18-01-1985
  1. Elemen : Logam
  2. Perancang yang baik, teratur dan boleh memimpin tapi kurang dari segi pelaksanaan 
  3. Percaya pada prinsip diri sendiri dengan kuat
  4. Suka berkongsi pendapat atau bercakap, dicemburui ( eh, korang jeles ngan i ke? haha ), menarik pengkritik tanpa disedari ( biasalah orang follow blog tapi dendiam mengata belakang,kan...?)
  5. Bijak mengurus dan melakukan pelaburan yang akan berjaya. Hasil dinikmati oleh diri sendiri dan keluarga (feewwit )
  6. Sangat suka bantu dan menjaga orang ( oh, bergantung juga )
  7. Sukakan seni dan muzik ( obviosly kenapa blog ini ditubuhkan ! )
  8. Boleh mengawal elemen kayu. ( sila rujuk label "Kayu" dalam blog ini ;)  )
  9. Tahun 2011- ialah tahun PERUBAHAN untuk saya.
  10. Warna Aura : Hijau-Kuning

Okay ! Jumpa esok !

    Thursday, March 24, 2011

    Giveaway zalin onceitalk.com

    Okay. Ima.bloomwood telah pun di TAG oleh Prof Ique untuk Giveaway zalin onceitalk.com

    Memandangkan saya telah berazam untuk mesra pembaca dan lebih bersosial melalui blog Kertas dan Cinta ini, maka... saya pun meluangkan beberapa masa mengikut Giveaway ni sambil mendengar zikir dari Astro Oasis.


    Oh, nasib baik Prof tak TAG Eha & Hasnah dalam entri beliau. Maka, wahai Makcik Eha dan Makcik Hasnah, dengan ini aku mengumumkan bahawa kome berdua adalah wajib untuk membuat kerja rumah tambahan ini yeaaaaa...

    Sekian,
    Kertas kerja adalah untuk dibuat dengan rasa cinta.