Monday, February 17, 2014

Fenin fenin di hotel

switz paradise hotel bukanlah tempat yg selesa utk didiami org tua / org yg kurang stamina / org yg tak suka berleceh-lecehan. ( siapa yg suka,anyways?)
kenapa ? here are the reasons :
- hotelnya berada di tingkat 3 , dlm sebuah shopping mall yg sgt huru hara petanya. it took 2km walks here and there to find lift,differentiate zones and landmark to get inside/outside the hotel. errgh..!stress ! susah betul nak faham kedudukan hotel ni.
- bilik air nya lebih tinggi dari lantai bilik. kesian tengok nyai kena naik turun 1 step yg agak tinggi stiap kali dia masuk toilet.
- no kettle jug. sekarang ni mana2 hotel bajet mesti bagi. bygkan tetamu di bilik dia yg paliiiingggg super hujung kena pergi ambil air panas di kaunter. erghh.
- disebabkan kami dtg ke KK jatuh pada Valentines Day.. maka tidur saya terganggu oleh ketukan maut pegawai agama Muis. " Dung dung dunggg !!". " siapa ?" tanya saya.
- tolong bukak pintu cepat.
- saya buka pintu dan bbrp lelaki & pmpuan meninjau2 bilik saya.
- tu siapa dlm selimut tu ?
- nenek ( kau. dlm hati saya)
rasa rimas betul di ketuk pepagi buta nih.
_ utk kunci bilik , kita perlu bayar deposit Rm20. pelik.tp mungkin sbb saya tempah bilik online kot.
Apa yg best hotel tu ialah..ia terletak dlm mall, jadi byk kedai2 makan, kedai runcit, kedai baju dan kedai massage di sini.
Cukuplah kot bebelan hari ni. draft post ni dah 3 hari. baru boleh post hari ni sebab line kat Sabah sungguh tak stabil.



No comments:

Post a Comment