Friday, January 25, 2013

Royal Purple & Pink Beauty Quilling Wedding Guest Book

Terima kasih Dr Mariam kerana sudi mempercayai sahabatmu untuk buat WGB ni. Lupa pulak nak tanya , ni kau bagi buat hadiah ke pengantin yg bayar ? Hik hik.


Ima pun bergegas mencari ready made guess book untuk dihias. Dan seperti biasa, Mid Valley adalah tempat pilihan. Ditemani sepupu paling cool dalam donia, Diba - misi mencari cover buku, aksesori dan kertas pun bermula dengan hebatnya. 


Butik Kertas ni di MidValley. Tingkat 2 rasanya. Berhampiran Wing Jusco. Siapa yang suka kertas pasti akan pengsan dengan variasi kertas, fabrik, reben, bunga, dan tali yang unik dan..... err..boleh pengsan juga dengan harganya. ! He he. Mana lah ada barang arts ni murah.. Yang free mungkin ada la. Tapi tu dah disebut bahan terpakai. Kekeke.

Ada satu lagi butik kertas dan stationary di Jalan Ipoh. Namanya Paper Gallery. Dulu Paper Gallery ni bertempat di Central Market. Rupanya dah pindah ke sini. 


Sebenarnya pergi MidValley sebab nak cari reben untuk acara perasmian Susu Biomil Xcel. Pusing punya pusing, barulah tahu yang sekarang ni diorang dah tak jual reben yang dah siap buat tu.. Semuanya ready made punya. Kita beli dan cantum sendiri bunga reben tu. Memang tak santek & tak berseni langsung. Tapi nak buat macamana, kalau nak beli reben + upah buat, lagi bertambah mahal. Untuk acara potong reben yang tak sampai seminit ...lepas tu reben tu dibuang.. oooh rasa sangat tak berbaloi kalau beli  sampai RM20-RM30.. !


Kerja-kerja menggulung dibuat di hari minggu nan indah. Mesti siapkan sebelum ke Terengganu  untuk RoadShow Biomil Xcel. Harus ada masa beberapa hari untuk kerja-kerja pengeposan.

Alhamdulillah, bila siap je buku ni.. cepat-cepat share picture dengan Yam kat whatsapp. Yahooo...~ Bila Yam suka... rasa berbaloi hilang penat lenguh sakit pinggang menggulung seharian. He he he. Puas bila dapat menyampaikan rasa cinta Ima melalui gulungan kertas berwarna.

Rasa seronok bila orang suka apa yang kita buat. Ia menambah semangat untuk Ima terus menggulung kertas lagi :) dan lagi. dan lagi. lagi. lagi. dan......Sudah ima ! Stop ! :p

Baiklah.


Selamat Pengantin Baru Nur Syuhada & Suria Affendy. Semoga perkahwinan diberkati Allah.


Your Quiller,
Ima Zahra 





2 comments: