Saturday, January 28, 2012

Anakku si Umang-umang membuatku Homesick



Oh - oh ! Abah memang selalu perasan anak dia baru 4 tahun. Maka pada harijadi saya yang lalu...dibelikannya saya 11 ekor umang-umang yang siap bercorak upin ipin, naruto, shin chan.. He he.. Terima kasih abah.. Memang teringin nak bela si umang-umang ini sejak dulu lagi..tapi tak dapat restu mak.

Tapi disebabkan abah yang beli di Yogyakarta...dan kemudiannya bersusah payah simpan dalam beg, lalu imegresen, turun naik kapal terbang...Wahhh bertuah kau orang yerr... maka mak pun tak tercakap apa.

Dari geli geleman tengok budak-budak ni,,sekarang mak dah pandai busuk hati tolak-tolak bontot si besar itu biar dia tergolek-golek. Ha ha.

Bila pergi kerja...rasa tak sabar nak balik sebab nak tengok anak-anak umang ni hidup ke..mati ke.. Hm... apa pun dah 4 ekor kojol. Ha ha. Tu semua tak cukup tenaga mental untuk menghadapi cabaran hidup di Kota Kuala Lumpur la tu.. Kuikuikui..

Bila ada yang pandai merayap keluar dari bekas..maka saya jadi 'meroyan' tak boleh tidur sebab kehilangan anak. Rupanya seronok juga membela mereka sebab masing-masing ada perangai tersendiri. Bab kuat berak tu yang tak tahan !!!!

Sekarang ni, 2 ekor anak saya sedang bergembira jalan-jalan di dalam pasu pokok buluh... Lagi 5 ekor simpan dalam rumah... Yang bijak-bijak keluar & merayap harus di sekat kebebasannya !! Nanti menyusahkan 'mak' ( saye le tuuu ) nak cari anak..

Ha ha. Babai.

4 comments:

  1. eh hidup betul ke tuuu camane blh lepas imigresen???? tobat ahhh

    ReplyDelete
  2. fy..iyer... hidup betul !!! masukkan dorang dalam bag pack je. he he..

    ReplyDelete
  3. eh...Hermit Crab nih kuat berak ker?

    ReplyDelete
  4. dkt malaysia mmg x ada umang umang ni ke?

    ReplyDelete